::: امام حاضـــر :::

وبگاه فرهنگی و مذهبی امام حاضــــــــر (عج)

::: امام حاضـــر :::

وبگاه فرهنگی و مذهبی امام حاضــــــــر (عج)

ما را امامیســــت زنـده و نزد بینـادلان همواره حاضر چون خالصــانه فراخوانده شـود آید و راه نمـاید،غــــــم و رنــــج زدایــد،مشـــــــــــکل گشـــــــــــایـد

آثار و برکات زیارت عاشورا

دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۲۶ ب.ظ

آثار زیارت عاشورا


 

امام صادق (ع) به صفوان می فرمایند:

زیارت عاشورا را بخوان و از آن مواظبت کن،به درستی که من چند چیز را برای خواننده ی آن تضمین می کنم:

1-زیارتش قبول شود.

2-سعی و کوشش او مشکور باشد.

3-حاجات او هر چه باشد از طرف خداوند بزرگ برآورده شود و نا امید از درگاه خدا برنگردد...

 

بعد فرمود:...(مراجعه شود به ادامه مطلب...)

ای صفوان!هرگاه حاجتی برای تو به سوی خداوند متعال روی داد،پس به وسیله ی این زیارت به سوی آن حضرت توجه کن از هر جا و مکانی که هستی و این دعا را بخوان و حاجتت را از پروردگار خود بخواه که برآورده می شود و خداوند وعده خود را خلاف نخواهد کرد.

آری ، هرکس حاجت بزرگی داشته باشد حوایج و خواسته هایش با چهل روز خواندن زیارت عاشورا برآورده می شود.تجربه گواه هر عارف و عامی است که ما در این جا نمونه هایی از حکایات را خواهیم آورد.(1)

توسعه ی رزق و روزی

عالم جلیل و زاهد مسلم حاج آقای شیخ عبدالجواد حایری مازندرانی فرمود:

روزی کسی آمد خدمت خلد مکان شیخ الطائفه زین العابدین مازندرانی(ره) شکایت از تنگی معاش خود کرده،شیخ به او فرمود:برو حرم حضرت اباعبدالله(ع)زیارت عاشورا بخوان رزق و روزی به تو خواهد رسید اگر نرسید بیا نزد من،من خواهم داد.

آن بنده خدا رفت.بعد از زمانی آمد خدمت آقا،آقا فرمود:چه کار کردی؟گفت:در حرم مشغول خواندن زیارت عاشورا بودم کسی آمد و وجهی به من داد و در توسعه قرار گرفتم.

رفع گرفتاری

یکی از علما و حجج اسلام و از ذریه ی رسول الله(ص) در یادداشت های خود چنین فرموده بود:شبی از طریقی به من الهام شد که مبلغ چهل و پنج هزار تومان ببر درب مغازه یکی از بندگان خدا که مرد محترمی از اهل اصفهان است.صبح متحیر بودم چه کنم،آیا آنچه فهمیدم صحیح است یا نه و نمی دانستم چقدر پول دارم؟وقتی مراجعه کردم دیدم موجودی من چهل و پنج هزار تومان است،اول وقت رفتم درب مغازه آن آقا که از محترمین شهر بود،دیدم دو نفر درب مغازه ی او ایستادند،به آن آقا گفتم:من با شما کاری دارم می خواهم با هم برویم جایی و برگردیم.

گفت:بسیار خوب.من ایشان را بردم مسجد النبی واقع در خیابان جی،آنجا عمله و بنا کار میکردند،لب ایوان طرف قبله نشستیم.

من به ایشان گفتم:من مامور هستم گرفتاری شما را اصلاح کنم،مشکلی داری بگو،هرچه اصرار کردم نگفت،بالاخره آن مبلغ را به ایشان دادم ولی نگفتم چقدر است.ایشان بی اختیار به گریه افتاد و گفت:

من چهل و پنج هزار تومان قرض داشتم چهل روز زیارت عاشورا نذر کردم بخوانم و امروز بعد از اذان آخر آن را خواندم و از آقا ابی عبدالله الحسین(ع) خواستم رفع گرفتاریم شود که بحمدالله گره باز گردید.

شفای بیمار

یکی از فامیل های نزدیک آقا سید زین العابدین ابرقویی سخت دچار دل درد می شود تا حدی که خون از گلوی او بیرون می آید،دکترها مایوس شده و دستور حرکت به تهران و عمل جراحی را خبر دادند،خبر را به آقا سید زین العابدین رساندند و در خواست دعا و توسل نمودند،ایشان به فرزندان خود دستور دادند وضو بگیرند و در میان آفتاب مشغول زیارت عاشورا بشوند،و شفای او را بخواهند و خود ایشان هم مشغول می شوند،پس از ساعتی ناگهان از اتاق خود بیرون آمده و گفتند:شفا حاصل شد،برخیزید و مژده دهید به مادرتان که خداوند برادرت را شفا داد.

یکی از علمای اصفهان که از ملازمین ایشان بودند گفتند:

آقای سید زین العابدین ختم زیارت عاشورا را برداشته بودند برای کمالات نفسانی و رسیدن به درجه یقین،بدین جهت آن حالات برای ایشان پیدا شده بود.

تعلیم زیارت عاشورا

علقمه بن محمد حضرمی می گوید:به امام باقر(ع) گفتم:به من دعایی تعلیم بده که با آن دعا در روز عاشورا هنگامی که زیارت می کنم امام حسین (ع) را بخوانم.و دعایی تعلیم بده که با آن دعا،هنگامی که او را از نزدیک یا هنگامی که از خانه ام و از راه دور و به قصد زیارت بدان سو اشاره می کنم، بخوانم.

حضرت فرمود:ای علقمه!پس از آنکه به آن حضرت با سلام اشاره کردی،دو رکعت نماز بخوان و پس از آن متن زیارت را بخوان.پس هنگامی که این زیارت را خواندی و در حقیقت او را به چیزی خواندی که هر کس از ملائکه که بخواهد او را زیارت کند به آن می خواند.و خداوند برای تو هزار هزار حسنه می نویسد و از تو هزار هزار سیئه محو می کند،تو را هزار هزار درجه بالا می برد،جزو کسانی می باشی که در رکاب حضرت به شهادت رسیدند،حتی در درجات آن ها هم شریک می شوی و برای تو ثواب هر پیامبر و رسولی و هر کس که حسین(ع)را از زمان شهادتش تا به حال زیارت کرده،را می نویسند.می گویی:السلام علیک یا ابا عبدالله....

پس از نقل زیارت می فرماید:ای علقمه!اگر توانستی هر روز از عمرت آن حضرت را با این زیارت،زیارت کنی این کار را انجام بده،پس برای تو ثواب تمام این زیارت است.

 

1-معجزات و کرامات امام حسین (ع)،ص388.

نظرات (۱)

خیلی عالی است.اگر تبلیغ کنید خیلی عالی می شود.نلتمس الدعا
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی