::: امام حاضـــر :::

وبگاه فرهنگی و مذهبی امام حاضــــــــر (عج)

::: امام حاضـــر :::

وبگاه فرهنگی و مذهبی امام حاضــــــــر (عج)

ما را امامیســــت زنـده و نزد بینـادلان همواره حاضر چون خالصــانه فراخوانده شـود آید و راه نمـاید،غــــــم و رنــــج زدایــد،مشـــــــــــکل گشـــــــــــایـد

اعمال عید غدیر

دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۴۹ ب.ظ
اعمال روز عید غدیر

برای تقرب به خداوند سبحان راهی جز اطاعت و پیروی از محمد و آل محمد(ص) وجود ندارد.چون هیچ عبادتی برتر از عبادتی که آنان به جای آورده اند و هیچ فرصتی بهتر از زمانی که، آنان برای عبادت برگزیده اند نیست.آنان بهتر از همه ی آفریدگان،خدا را می شناسند و او را عبادت می کنند.

در روز غدیر که از روز های بسیار پر برکت و برترین عید های اسلام است ، عبادات فراوانی توسط امامان معصوم علیهم السلام صورت گرفته و نیز توصیه شده است که آموختن و عمل به آنها در این روز شریف موجب جلب رضای خدای متعال و خیر و برکت فراوانی است.و همچنین توجه به مفاهیم اذکار و دعاها و زیارت هایی که درباره روز غدیر وارد شده است یادآور فراز هایی از مقام امیرالمومنین و امامان معصوم علیهم السلام است....(ادامه مظلب ...)

 


امیرالمومنین (ع): فضیلت یک درهم که در روز غدیر داده می شود با فضیلت دویست هزار درهم برابر است.

 

امیرالمومنین (ع):در روز غدیر خداوند را بر آنچه به شما ارزانی داشته (نعمت ولایت)شکر کنید.

 

امیرالمومنین (ع): در این روز روی خوش با یکدیگر داشته باشید و در ملاقات هایتان اظهار سرور و شادی نمائید.

 

امیرالمومنین (ع): احسان در این روز موجب رشد مال و زیاد شدن آن می شود.

 

امیرالمومنین (ع): در این روز کنار یکدیگر جمع شوید تا خداوند امور شما را جمع و درست نماید.

 

امیرالمومنین (ع): در این روز نعمت های خداوند را به یکدیگر هدیه دهید همان طور که خداوند بر شما منت نهاده است.

 

امام صادق (ع): روزه روز غدیر با روزه تمام عمر برابر است.

 

امام صادق(ع):در روز غدیر بر محمد و اهل بیتش بسیار صلوات بفرستید.

 

امام صادق(ع): در این روز بسیار بگو:" اللهم العن الجاحدین و الناکثین و المغیرین و المبدلین و المکذبین الذین یکذبون بیوم الدین من الاولین و الآخرین."یعنی:                        خداوندا ، منکران و عهد شکنان و تغییر دهندگان و تبدیل کنندگان و تکذیب کنندگان روز قیامت، از اولین و آخرین را لعنت فرما.

 

امام صادق (ع): نیم ساعت قبل از ظهر ، به عنوان شکر خداوند دو رکعت نماز بخوان. در هر رکعت،سوره ی حمد ده مرتبه، سوره ی توحید ده مرتبه، سوره                         قدر ده مرتبه و آیه الکرسی ده مرتبه.

                        هر کس این نماز را بخواند خداوند معادل صد هزار حج و صد هزار عمره برایش می نویسد و هر حاجتی از حوائج دنیا و آخرت از خدا بخواهد                           به آسانی و عافیت بر می آورد.

 

امام رضا (ع):روز غدیر روز تبسم به روی مومنان است کسی که در این روز به برادر مومنش تبسم کند خداوند در روز قیامت نظر رحمت به او می افکند،هزار حاجتش را برآورده می سازد و قصری از در سفید برایش بنا می کند و صورتش را زیبا می گرداند.

 

امام رضا (ع): کسی که در روز غدیر به دیدار مومنی برود خداوند هفتاد نور بر قبرش وارد می کند و قبرش را وسیع می گرداند.هر روز هفتاد هزار فرشته قبرش را زیارت می کند در حالی که بشارت بهشت را به او می دهد.

 

امام رضا (ع): این روز، روز زینت کردن است.هر کس خود را برای روز عید غدیر زینت کند خداوند گناهان او را می آمرزد و ملائکه ای به سوی او می فرستد که برای او حسنات می نویسد و تا سال آینده درجات او را بالا ببرند.

 

امام رضا (ع): هر کس در این روز بر عیالش و بر خودش وسعت دهد خداوند مالش را زیاد می کند.

 

امام رضا(ع): این روز ، روز بسیار صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد(ص) است.

 

امام رضا (ع): هرکس این روز را عید بگیرد خداوند مالش را زیاد می کند.

 

امام رضا (ع): در این روز به یکدیگر تبریک و تهنیت گوئید و هرگاه برادر مومن خود را ملاقات کردید چنین بگوئید:"الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین (ع) ولائمه المعصومین(ع)."

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی