::: امام حاضـــر :::

وبگاه فرهنگی و مذهبی امام حاضــــــــر (عج)

::: امام حاضـــر :::

وبگاه فرهنگی و مذهبی امام حاضــــــــر (عج)

ما را امامیســــت زنـده و نزد بینـادلان همواره حاضر چون خالصــانه فراخوانده شـود آید و راه نمـاید،غــــــم و رنــــج زدایــد،مشـــــــــــکل گشـــــــــــایـد

راه حل معنوی مشکلات


روایت است از انس بن مالک که روزی پیامبر اکرم (ص) در مسجد نشسته بودند، مردی از اعراب وارد مسجد شد و بر آن حضرت سلام کرد.

حضرت جوابش دادند و فرمودند از کجا می آیی؟

عرض کرد از راه دور می آیم و چند سوال از شما دارم،جواب آن را می خواهم.

حضرت فرمودند:بپرس تا جواب بشنوی.

1-عرض کرد می خواهم داناترین مردم باشم حضرت فرمودند از خدا بترس.

2-عرض کرد می خواهم از خاصان درگاه خدا باشم فرمودند شب و روز قرآن بخوان.

3-عرض کرد می خواهم همیشه دل من روشن باشد فرمودند مرگ را فراموش مکن.

4-عرض کرد می خواهم همیشه در رحمت حق باشم فرمودند با خلق خدا نیکی کن.

5-عرض کرد می خواهم از دشمن به من آفتی نرسد فرمودند به خدا توکل کن.

6-عرض کرد می خواهم در چشم مردم خوار نباشم فرمودند پرهیزگار باش.

7-عرض کرد می خواهم عمر من طولانی باشد فرمودند صله ی رحم کن.

8-عرض کرد می خواهم روزی من وسیع گردد فرمودند همیشه با وضو باش.

9-عرض کرد می خواهم در آتش دوزخ نسوزم فرمودند چشم و زبان خود را ببند.

10-عرض کرد می خواهم بدانم گناهانم به وسیله چه چیز ریخته می شود فرمودند با تضرع و توبه تو در حال بیچارگی.

11-عرض کرد می خواهم سنگین ترین مردم باشم فرمودند از کسی چیزی مخواه.

12-عرض کرد می خواهم پرده ی عصمتم دریده نشود فرمودند پرده ی کسی را ندر.

13-عرض کرد می خواهم گورم تنگ نباشد فرمودند مداومت کن به قرائت سوره ی تبارک.

14-عرض کرد می خواهم مال من بسیار شود فرمودند مداومت کن به قرائت سوره ی هر شب واقعه.

15-عرض کرد می خواهم فردای قیامت ایمن باشم فرمودند میان شام و خفتن به ذکر خدا مشغول باش.

16-عرض کرد می خواهم خدای تعالی را در نماز حاضر یابم فرمودند در وقت گرفتن وضو بسیار دقت کن.

17-عرض کرد می خواهم از خاصان باشم فرمودند در کارها راستی و درستی پیشه کن.

18-عرض کرد می خواهم در نامه ی عمل من گناه نباشد و همیشه خیر و خوبی باشد فرمودند به پدر و مادر نیکی کن.

19-عرض کرد می خواهم برای من عذاب قبر نباشد فرمودند جامه ی خود را پاک نگه دار.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی