::: امام حاضـــر :::

وبگاه فرهنگی و مذهبی امام حاضــــــــر (عج)

::: امام حاضـــر :::

وبگاه فرهنگی و مذهبی امام حاضــــــــر (عج)

ما را امامیســــت زنـده و نزد بینـادلان همواره حاضر چون خالصــانه فراخوانده شـود آید و راه نمـاید،غــــــم و رنــــج زدایــد،مشـــــــــــکل گشـــــــــــایـد

وظایف شیعیان امام زمان

مطلب دوم : ذکر نوشتاری

 

ذکر نوشتاری یعنی با نوشتن از آن حضرت یاد کردن این مطلب روشن و واضح است که همواره انتشار مطالب به وسیله ثبت و ضبط در دفتر و کتاب بوده است ، لذا در روایات بر این مطلب تاکید شده است .

امام صادق (ع) فرموده اند : دل آدمی بر نوشته ها تکیه می کند .

و به مفضل فرمود :

بنویس و دانش خود را در میان برادرانت نشر بده . و اگر از دنیا رفتی کتاب هایت را برای فرزندانت ارث باقی بگذار ، زیرا زمان دشوار ناهنجاری می آید که جز کتاب های آنان همدم ایشان نیست .

از آنچه گفته شد روشن گردید که یکی از راه های یاری امام زمان (عج) ذکر و یاد او به وسیله نوشتن است ، و این وظیفه تحت دو عنوان تحقق پیدا می کند :

 

1 . آنان که اهل بصیرتند و می توانند از آیات و اخبار با خوش فهمی و استعداد سرشار نکات مهمی را دریابند که دانشمندان گذشته به آن نرسیده و آن را درک نکرده اند ، و یا آن که ذوق خاصی دارند و می توانند اخبار را به شکل زیبائی دسته بندی کنند که برای مراجعه کنندگان پیدا کردن مطالب راحت باشد ، یا می توانند عبارت گذشتگان را به گونه ای روان بازگردانی نمایند تا قابل فهم همگان باشد ، یا متون عربی را به فارسی ترجمه کنند تا فارسی زبانان از آن بهره مند شوند ، یا به تهذیب عبارات و حذف مطالب زائد بپردازند تا برای خوانندگان ملال آور نباشد ، یا عبارت های مختصری که مبهم و پیچیده است را شرح و توضیح دهند ، یا مهارتی در فهرست نویسی دارند و می توانند فهرست های گویائی فراهم کنند ، اینها هر کدام نوعی خدمت به فرهنگ دینی و آثار مذهبی و نوعی یاری امام زمان (عج) است .

 

2 . اگر چنین قدرتی ندارند که تالیف یا تصنیف و یا تحقیقی داشته باشند باید در حفظ و نشر و ترویج آثار ارزنده دیگران تلاش کنند . درباره آنها تبلیغ کنند و به جوامع فرهنگی معرفی و تکثیر کنند ، تا مشمول دعای امام صادق (ع) شوند که فرمود : « رحم الله من احیا امرنا » .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی